新参JOVIガールのブログ 〜和訳への挑戦〜

BON JOVI の和訳と雑談です。

Dirty Little Secret/BON JOVI

I light a candle
In the garden of love
To blind the angels
Looking down from above

火を灯そう
愛の園のキャンドルに
上から見下ろす天使たちの目を
くらますために



I want, I need
The fruit of your vine
It tastes so bitter sweet
Cause I know it's not mine
I want to come inside

欲しいんだ とても
君という名の果実が
それはとてもほろ苦い
僕のじゃないと分かってるから
中へ入りたい



Hit the lights
And I'll come crawling
through your window tonight
Come on and send the sign
I'll be your dirty little secret
and you'll be mine

明かりを点けて
今夜 君の窓まで這って行く
サインを送って
君の汚れた秘密に 僕はなる
そうすれば君は僕のもの



You got me knock knock
knocking at your door
And I'll be coming back for more
We made a promise and we'll keep it
Our dirty little secret

君の扉をたたき続ける
そしてまた来るんだ もっと欲しくて
僕らは守ると約束した
二人の汚れた秘密を



We'll act like strangers
When you're holding his hand
Cause there's a danger
That we both understand

知らない同士のフリをする
君が彼と手をつないでる時は
負ってるリスクを
僕らは理解してるから



We run like thieves
in the temple of sin
Till we fall on our knees
then you go back to him
I want to feel alive

盗人のように
罪の神殿を駆け抜ける
二人で膝をついて倒れるまで
そして君は彼のもとに帰るんだ
生きてるって感じたい



Hit the lights
And I'll come crawling
through your window tonight
Come on and send the sign
I'll be your dirty little secret
and you'll be mine

明かりを点けて
今夜 君の窓まで這って行く
サインを送って
君の汚れた秘密に 僕はなる
そうすれば君は僕のもの



You got me knock knock
knocking at your door
And I'll be coming back for more
We made a promise and we'll keep it
Our dirty little secret

君の扉をたたき続ける
そしてまた来るんだ もっと欲しくて
僕らは守ると約束した
二人の汚れた秘密を



Hit the lights
And I'll come crawling
through your window tonight
Come on and send the sign
I'll be your dirty little secret
and you'll be mine

明かりを点けて
今夜 君の窓まで這って行く
サインを送って
君の汚れた秘密に 僕はなる
そうすれば君は僕のもの



You got me knock knock
knocking at your door
And I'll be coming back for more
We made a promise and we'll keep it
Our dirty little secret

君の扉をたたき続ける
そしてまた来るんだ もっと欲しくて
僕らは守ると約束した
二人の汚れた秘密を



Our dirty little secret
Our dirty little secret…

二人の汚れた秘密を
二人の汚れた秘密を…







前回に引き続き、アルバム Have a Nice Day 日本盤から♬


いや参ったな。。カッコよすぎだ✨
ほんとに、どうしてボーナストラックなんでしょう。。大好きな曲なんだけどな💘



歌詞のストーリーはちょっとドロドロしてますね(^-^;



やっぱり歌ってる動画はなく。。残念


だけど、頭の中でのMVの出来は上々。



設定はマフィアのボスの若い妻。それと組織の下っぱ。禁断の恋ですね💕ポワンポワン…


最後は命がけで駆け落ちします(*゚∀゚*)







Hit the lights
And I'll come crawling
through your window tonight
Come on and send the sign
I'll be your dirty little secret
and you'll be mine

明かりを点けて
今夜 君の窓まで這って行く
サインを送って
君の汚れた秘密に 僕はなる
そうすれば君は僕のもの






クーッ(≧∀≦)ここ、身悶える💘


crawl 「這う、腹ばいになって行く」

見つからないように這って行き、窓から入るのでしょうか。。

夜這いする jon…(゚o゚;; (←コラッ💦)

想像しただけで動悸が…❤️





dirty little secret は「不名誉なこと、外聞の悪い事実、知られたくない秘密」を意味するようですね。ここでは あえてそのまま「汚れた秘密」にしました。たぶん不倫ですからね…




”you'll be mine”💘ドキン…ここでキュン死です(//∇//)









読んで下さりありがとうございます✨